Ziggo vraagt klanten nadrukkelijk het standaardwachtwoord te veranderen

Gepubliceerd op 29 juli 2020 om 18:17
Ziggo vraagt klanten nadrukkelijk het standaardwachtwoord te veranderen

Ziggo heeft klanten gewaarschuwd voor een kwetsbaarheid in de Wifibooster Ziggo C7. De provider vraagt klanten nadrukkelijk het standaardwachtwoord te veranderen als zij dat nog niet hebben gedaan.

Door de kwetsbaarheid zou een hacker toegang kunnen krijgen tot het wifinetwerk van klanten. Als dat gebeurt, zouden alle gegevens op het netwerk en de informatie die via het netwerk wordt verzonden, niet meer veilig zijn. Ziggo wil niet verder ingaan op deze kwetsbaarheid, omdat het bedrijf hackers "geen handvatten wil geven".

Wifibooster Ziggo C7

Ziggo zegt geen aanwijzing te hebben dat er misbruik is gemaakt van de kwetsbaarheid. "We hebben de mail volledig uit voorzorg verstuurd", aldus een woordvoerder. "Om de kans op misbruik zo klein mogelijk te maken, wijzen wij onze klanten op de noodzaak om het wachtwoord en de netwerknaam aan te passen."

Het gaat volgens Ziggo alleen om de Wifibooster Ziggo C7. Bij andere wifiboosters moeten klanten namelijk tijdens de installatie zelf een nieuw wachtwoord invoeren, schrijft Ziggo op zijn website. De kwetsbare wifibooster is zwart en kan herkend worden aan het woord 'C7' aan de onderkant.

Meer weten of hulp nodig? 

Op de Ziggo Community vindt u hier meer informatie over. Daar komt u ook in contact met Community leden die graag meedenken en misschien wel het antwoord op uw vraag weten.

Bron: ziggo, nu